Äntligen

Javisst, lovar jag nåt så håller jag det. Här kommer äntligen ett inlägg om träning.
Jag och Josefin var på Önsta och tränade. Jag och Wilma kör sten hårt med target i rutan, funkar super. Hon har en aning problem med att lämna mig. Vill gärna sitta bredvid och bli guidad till vad hon ska göra. Svårt att sticka och tänka på egen hand, vilket iofs är bra för linförigheten men dessvärre sämre för rutan och hopp ut över hinder.
Ibland tar hon ett steg sen tvekar hon och vänder sig om och tittar på mig för vidare instruktioner.
jag försöker ha is i magen och vänta lite på henne så att hon tar eget initiativ igen och jag tror att det släpper lite.
Vi körde lite fjärr dirigering också och en snabb platsliggning med mig gömd, gick hur bra som helst.

Roscoe fick sig också en träningsvända. Lite linförighet och ställande, han är inte så dum som man tror. Det GÅR lära gamla hundar sitta (och stå) Han fick även prova apporten för första gången och det gick faktiskt också riktigt bra

Trötta och nöjda mattar och hundar, även om Divina fick sig ett fräs av tjurskallen Wilma :)

Dessa saker är ett MÅSTE för en lyckad träningsdag


Paus



Snyggt stå för att vara första gången


Divina fick lite utställnings träning också inför Rocklunda


Sist men inte minst...Divinas linförighet. Den kontakten går inte av för hackor :)


Kommentarer
Postat av: Josefin

Haha oj måste typ boka in ett nytt träningstillfälle nu ser jag!

2011-04-05 @ 17:53:16
Postat av: Volvo fany

Snygg Volvo i bakgrunden

2011-04-07 @ 16:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0