Rutan

Jag har hamnat i ett jävla dilemma vad det gäller den där jävla rutan. Momentet heter ju faktiskt sändande, vilket betyder att man egentligen ska sända hunden framåt och sen stanna den när den är i rutan. Nu är det ju så att det inte är någon som tränar in den så utan de flesta tränar in den på en target mitt i rutan. Risken finns då att hunden, ex Wilma, stannar för tidigt på eget initiativ.
jamen träna då in framåt är det ju lätt att säga men i elit klass ska man först sända hunden till en kon och sedan till en ruta som ligger till höger ELLER vänster om konen. Vilket i sin tur betyder att jag då måste lära hunden BÅDE höger och vänster istället för bara rutan.
Ja jag vete fan, nån som vet varför man slutat skicka hunden framåt och istället lär in den att hamna i rutan?????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0