Viltspår

Äntligen!! Idag var det dags för årets första viltspår. Har längtat så jäkla mycket. Jag och tre sköna brudar (till) drog till skogen med sammanlagt 6 hundar.
Jag och Josefin började med förberedelser hemma. Tina blod och tillverkning av droppkorkar


Mot skooogen. Jag, Josefin, maria, Carola, Wilma, Roscoe, Divina, Svea, Indra och sist OCH minst Smilla
Klövar-check
Blod-check
Snitslar-chek
spårsele-check
spårlina-check
Dags för spårläggning. Eftersom jag lovat maria att hon skulle slippa röra en klöv så har hon dispans från läggning :D


Spåret fick ligga en dryg timme så det viktigaste av allt...fika!


Först ut, Smilla som tog spåret försiktigt men helt ok

Svea som debuterade gjorde det med bravur. Var lite tveksam till klöven i början men det tog inte lång tid innan hon glatt och stolt tuggade på sitt byte


Roscoe gjorde också debut i viltspår och klarade sig också utan problem


Divina var som vanligt eld och lågor över att få spåra.

Sist men inte minst fick Wilma änttligen visa vad hon går för. Fastnade lite före en bäck. Vet inte om det var oviljan att bli blöt eller att det var svår spårat som gjorde att det blev krångligt just där men väl över klarade hon spåret skapligt. Tror kanske hon skulle haft ett något kortare spår för det såg ut som hon blev lite trött i slutet



Efter en lång dag med viltspår och personspår kurs på kvällen var jag totalt däckad och somnade nästan över datorn. Skulle behöva träna lydnad idag. Har ju bokat in mig på två tävlingar...hmm vi får väl se hur det blir med det.

Kommentarer
Postat av: Annica

Åh vad härligt!!! Snart ska jag oxå ut o gömma klövar ;-)

2011-04-12 @ 17:45:16
URL: http://chipncharms.cybersite.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0